Тема: «Розв’язування задач на
відсотки. Знаходження відстаней на
географічній карті»
Мета:
§ навчальна: відпрацювати навички, збагатити
знання учнів про відсотки та масштаб, ознайомити з сферами використання їх для
розв’язання різних життєвих ситуацій, стимулювати творчу активність учнів;
§ виховна: формування усвідомлення
розуміння значення відсотків та масштабу
в житті людини і для гармонійного співіснування природи та людини;
§ розвиваюча: розвити пізнавальний
інтерес, емоційну чутливість, вміння висловлювати свої думки, знаходити виходи
з складних ситуацій, розв’язувати
задачі, працювати з
різноманітними картами і іншими джерелами знань.
Базові терміни та
поняття: відсоток,
масштаб, одиниці вимірювання.
Обладнання: карта «Країни
Математики», роздаткові дидактичні
картки із завданням для самостійної
роботи, плакати кросвордів.
Тип уроку:
засвоєння вмінь і навичок, урок
подорож з елементами гри.
Хід
уроку.
І. Організаційний момент.
Визначення дидактичних цілей і завдань уроку.
Учні
5 класу працють поділені на чотири команди по 5-6 чоловік, розсажуються за
круглі столи, учні обирають лідера, який звітує з відповідями, чи назначає
звітуючого, чотири учні 7 класу мали певне завдання з історії
розвитку математики, крім того є спікерами команд.
Видача
контрольних карток спікерам команд. В контрольних картках вказуються види
діяльності учнів. Спікери команд записують напроти прізвища учня «+» якщо
відповідь правильна, «+/-» якщо допускав помилки, «-» якщо не відповів і
пропускають колонку, якщо учень не брав участі в даному інтерактивному прийомі.
Оголошення
правил гри.
.
ІІ. Перевірка зомашнього завдання.
Запитання та відповіді, в
кінці уроку збираються зошити.
ІІІ .Актуалізація опорних
знань учнів.
Розгадаємо Математичний кросворд, ключове слово назва міста-столиці
країни Математики.
І команда: «Довжина»,
1,3 питання – одиницівимірювання довжини,
2 питання – з цих одиниць вимірювання Шарль П’єро
придумав імя дівчинки Дюймовочка;
4 питання – прилад для
вимірювання довдини.
1к
|
і
|
л
|
о
|
м
|
е
|
т
|
р
|
|
2 д
|
ю
|
й
|
м
|
|||||
3
а
|
р
|
ш
|
и
|
н
|
||||
4
л
|
і
|
н
|
і
|
й
|
к
|
а
|
ІІ команда: «Маса»,
1,3,4 питання – одиницівимірювання маси,
2 питання –давньослов’янські одиниць
вимірювання маси.
1
к
|
і
|
л
|
о
|
г
|
р
|
а
|
м
|
|
2 п
|
у
|
д
|
||||||
3
г
|
р
|
а
|
м
|
и
|
||||
4т
|
о
|
н
|
а
|
ІІІ
команда: «Час»,
1,2,4 питання – одиницівимірювання часу,
3 питання –давньослов’янські одиниць
вимірювання часу.
1г
|
о
|
д
|
и
|
н
|
а
|
|||
2
д
|
о
|
б
|
а
|
|||||
о
|
д
|
и
|
н
|
н
|
и
|
к
|
||
4 с
|
е
|
к
|
у
|
н
|
д
|
а
|
ІV команда: «Кути»,
2 питання –
одиницівимірювання кутів,
1,3 питання –типий кутів,
4. питання прилад для
вимірювання величини кутів.
1г
|
о
|
с
|
т
|
р
|
и
|
й
|
||||
2 г
|
р
|
а
|
д
|
у
|
с
|
|||||
3т
|
у
|
п
|
и
|
й
|
||||||
4т
|
р
|
а
|
н
|
с
|
п
|
о
|
р
|
т
|
и
|
р
|
.
Розгадані кросворди
вивішуються на дошці.
Слова вчителя: За допомогою метричних кросвордів ми зясували
назву столиці та пригадали вивчене, сміливо
можемо вирушати в подорож, якаскладається з пари етапів.
ІІІ. Розв’язування
задач на відсотки. Знаходження відстаней на
географічній карті.
Учням роздаються міні-карти країни Матемпатики.
Завдання оголошується
вчителем. Рішення записують в зошитах.
Обрахувати відстань від
вашого місця перебування до столиці міста Один. Для цього давайте пригадаємо
порядок наших дій:
1. вимірюєм відстань на
карті;
2. домножаєм на другу цифру
масштабу;
3. перетворюєм в більші одиниці вимірювання (см
в км)
Відповідь командир команди або назначений учень
записує на дошці. В той момент коли учні обрахували свої задачі, а командири
записують рішення на дошці всі прослуховують
дві доповіді на тему «Одиниці довжини та маси». Після того всі відповіді
перевіряються і протилежні варіанти записуються в зошити:
І команда: 4.9*20000000=98000000 см.=980 км.
ІІ
команда: 4*20000000=80000000 см. =800 км.
ІІІ
команда: 3.8*20000000=76000000 см. =760 км.
ІV команда: 4.1*20000000=82000000
см. =820 км.
Слова вчителя: Ми
зясували , що до столиці шляж довгий та не легкий, для цого кожна команда
вибере собі транспорт за допомогою «Пірамідки суми»
Завдання:
в кожній клітинці зясувати скільки становлять дані відсотки від числа.
Відповіді додати.
Шлях
І команди пролягає через річку Лінійку, найзручніше подолати перешкоду на
кораблі, щастливої дороги до центру математичних знань.
?
|
||||
від 86 5%
|
від 205 3%
|
|||
Відповідь:
10,45
|
||||
4,3
|
6,15
|
|||
Шлях
ІІ команди пролягає через ліс Олівців,
найзручніше подолати перешкоду на автомобілі, вперед до столиці математичних знань.
?
|
||||
від 90 5%
|
від 190 4%
|
|||
Відповідь:
12,1
|
||||
4,3
|
6,15
|
|||
ІІІ
команда має проїхати рівнини Транспортир і краще це зробити на електропоїзді.
?
|
||||
від 171 5%
|
від 1080 9%
|
|||
Відповідь:
154.2
|
||||
34.2
|
120
|
|||
ІV команда за перешкоду на шляху до знань має гори
Косинці. Для цього їй дужу потрібен літак.
?
|
||||
від 125 25%
|
від 100 60%
|
|||
Відповідь:
91.25
|
||||
31.25
|
60
|
|||
Учні розв’язують задачі. Відповіді
зачитує командир або назначений учень.
Після цього два учні сьомого класу читають доповіді.
ІV. Підсумок уроку. Ми з вами пригадали одиниці
вимірювання довжини такі як...,
одиниці вимірювання маси такі як...,
одиниці вимірювання часу такі як...,
одиниці вимірювання величини кутів та їх типи, Це…
Пригадали що таке відсотки і як вони записуються?
Як знайти відсоток
від числа ?
Число за його відсотком?
Що таке масштаб? В яких одиницях він записується?
Язнайдемо реальну
відстань між обєктами знаючи масштаб та відстань на карті?
Де-що нового дізналисьз доповідей учнв 7 класу. Що запам’ятали?
Спікери здайте картки
команд і зберіть зошити.
Оголошуються оцінки.
V. Домашнє завдання.
Середній рівень № 1098, достатній -№1097, високий -
№1095.
Контрольна картка№ _____
№
|
П.І. учня
|
Математичний кросворд
|
Задача на масштаб
|
Пірамідка
|
Додаткові запитання
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|
Немає коментарів:
Дописати коментар