5 клас

Тема: «Розв’язування задач на відсотки. Знаходження відстаней на
географічній карті»
Мета:
§  навчальна: відпрацювати навички, збагатити знання учнів про відсотки та масштаб, ознайомити з сферами використання їх для розв’язання різних життєвих ситуацій, стимулювати творчу активність учнів;

§  виховна: формування усвідомлення розуміння значення відсотків  та масштабу в житті людини і для гармонійного співіснування природи та людини;

§  розвиваюча: розвити пізнавальний інтерес, емоційну чутливість, вміння висловлювати свої думки, знаходити виходи з складних ситуацій, розв’язувати задачі, працювати з різноманітними картами і іншими джерелами знань.
Базові терміни та поняття: відсоток, масштаб, одиниці вимірювання.
Обладнання: карта «Країни Математики», роздаткові дидактичні картки  із завданням для самостійної роботи, плакати кросвордів.
Тип уроку:
засвоєння вмінь і навичок, урок подорож з елементами гри.
Хід уроку.

І. Організаційний момент.
         Визначення дидактичних цілей і завдань уроку.
Учні 5 класу працють поділені на чотири команди по 5-6 чоловік, розсажуються за круглі столи, учні обирають лідера, який звітує з відповідями, чи назначає звітуючого, чотири  учні  7 класу мали певне завдання з історії розвитку математики, крім того є спікерами команд.
Видача контрольних карток спікерам команд. В контрольних картках вказуються види діяльності учнів. Спікери команд записують напроти прізвища учня «+» якщо відповідь правильна, «+/-» якщо допускав помилки, «-» якщо не відповів і пропускають колонку, якщо учень не брав участі в даному інтерактивному прийомі.
Оголошення правил гри.
.

ІІ. Перевірка зомашнього завдання.
Запитання та відповіді, в кінці уроку збираються зошити.

ІІІ .Актуалізація опорних знань учнів.
Розгадаємо Математичний  кросворд, ключове слово назва міста-столиці країни Математики.

І команда: «Довжина»,
1,3 питання – одиницівимірювання довжини,
2 питання – з цих одиниць вимірювання Шарль П’єро придумав імя дівчинки Дюймовочка;
4 питання – прилад для вимірювання довдини.
1к
і
л
о
м
е
т
р




2  д
ю
й
м


3 а
р
ш
   и
н





4 л
і
   н
і
й
к
а



ІІ команда: «Маса»,

1,3,4 питання – одиницівимірювання маси,
2 питання –давньослов’янські одиниць вимірювання маси.



1 к
і
л
о
г
р
а
м


2 п
у
д




3 г
р
а
м
и






4т
о
н
а



        
ІІІ команда: «Час»,
1,2,4 питання – одиницівимірювання часу,
3 питання –давньослов’янські одиниць вимірювання часу.



1г
о
д
и
н
а




2 д
о
б
а


3 г
о
д
и
н
н
и
к
4 с
е
к
у
н
д
а



         ІV команда: «Кути»,
2 питання – одиницівимірювання кутів,
1,3  питання –типий кутів, 4. питання прилад для вимірювання величини кутів.



1г
о
с
т
р
и
й


2 г
р
а
д
у
с





3т
у
п
и
й






4т
р
а
н
с
п
о
р
т
и
р
.
Розгадані кросворди вивішуються на дошці.
Слова вчителя:  За допомогою метричних кросвордів ми зясували назву столиці та пригадали вивчене, сміливо  можемо вирушати в подорож, якаскладається з пари етапів.

ІІІ. Розв’язування задач на відсотки. Знаходження відстаней на
географічній карті.
         Учням роздаються міні-карти країни Матемпатики.
Завдання оголошується вчителем. Рішення записують в зошитах.
Обрахувати відстань від вашого місця перебування  до столиці  міста Один. Для цього давайте пригадаємо порядок наших дій:
1. вимірюєм відстань на карті;
2. домножаєм на другу цифру масштабу;
3.  перетворюєм в більші одиниці вимірювання (см в км)   

Відповідь командир команди або назначений учень записує на дошці. В той момент коли учні обрахували свої задачі, а командири записують рішення на дошці  всі прослуховують дві доповіді на тему «Одиниці довжини та маси». Після того всі відповіді перевіряються і протилежні варіанти записуються в зошити:

І команда: 4.9*20000000=98000000 см.=980 км.
ІІ команда: 4*20000000=80000000 см. =800 км.
ІІІ команда: 3.8*20000000=76000000 см. =760 км.
ІV команда: 4.1*20000000=82000000 см. =820 км.

Слова вчителя: Ми зясували , що до столиці шляж довгий та не легкий, для цого кожна команда вибере собі транспорт за допомогою  «Пірамідки суми»
Завдання: в кожній клітинці зясувати скільки становлять дані відсотки від числа. Відповіді додати.
Шлях І команди пролягає через річку Лінійку, найзручніше подолати перешкоду на кораблі, щастливої дороги до центру математичних знань.


?

від 86     5%
від 205     3%


Відповідь:


10,45

4,3
6,15


Шлях ІІ  команди пролягає через ліс Олівців, найзручніше подолати перешкоду на автомобілі, вперед до столиці  математичних знань.


?

від 90     5%
від 190     4%


Відповідь:


12,1

4,3
6,15


ІІІ команда має проїхати рівнини Транспортир і краще це зробити на електропоїзді.


?

від 171    5%
від 1080     9%


Відповідь:


154.2

34.2
120


ІV команда за перешкоду на шляху до знань має гори Косинці. Для цього їй дужу потрібен літак.


?

від 125     25%
від 100    60%


Відповідь:


91.25

31.25
60


 Учні розв’язують задачі. Відповіді зачитує  командир або назначений учень. Після цього два учні сьомого класу читають доповіді.


    

ІV. Підсумок уроку. Ми з вами пригадали одиниці вимірювання довжини такі як...,
одиниці вимірювання маси такі як...,
одиниці вимірювання часу такі як...,
одиниці вимірювання величини кутів та їх типи, Це…
Пригадали що таке відсотки і як вони записуються?
 Як знайти відсоток від числа ?
Число за його відсотком?
Що таке масштаб? В яких одиницях він записується?
 Язнайдемо реальну відстань між обєктами знаючи масштаб та відстань на карті?
Де-що нового дізналисьз доповідей  учнв 7 класу. Що запам’ятали?
Спікери здайте картки команд і  зберіть зошити.         
Оголошуються оцінки.

V. Домашнє завдання.
Середній рівень № 1098, достатній -№1097, високий - №1095.

Контрольна картка№ _____


П.І. учня
Математичний кросворд
Задача на масштаб
Пірамідка
Додаткові запитання
1





2





3





4





5





6





Немає коментарів:

Дописати коментар